Telecom en ICT

Van levering tot retour

Voor premium telecommerken verzorgt Mikropakket zowel de bezorging als de retourlogistiek. Van levering met ID-check tot het ophalen van defecte toestellen bij je klant thuis. Dankzij ons netwerk bieden wij efficiënte bevoorrading: één stop per shop voor het ophalen van reparaties en snelle levering naar de reparatiefabriek.

Daarnaast bieden we met onze SWAP-service de mogelijkheid om defecte toestellen om te ruilen voor gerenoveerde exemplaren, in samenwerking met Europa’s grootste reparateurs. Dit betekent maximale dataveiligheid, realtime tracking en een vlekkeloze klantervaring.

De voordelen van Mikropakket:

  • Veiligheid: Verhoogde aansprakelijkheid tot €10.000 per pakket
  • Discretie: Onherkenbare voertuigen en representatieve chauffeurs
  • Flexibiliteit: Naast levering op doordeweekse dagen, ook mogelijk op zaterdag of specifieke tijdsloten
  • Betrouwbaarheid: Hoogste afleverratio in de branche (99,9990%)

Uw zendingen worden standaard afgehaald door onze chauffeur op uw gewenste locatie. Wilt u dat dit op vaste dagen gebeurt? Dan spreken we samen een tijdvenster van minimaal een half uur af waarin onze chauffeur langskomt. Zo weet u precies wanneer u ons kunt verwachten. Zorg ervoor dat uw pakketten klaarstaan op het afgesproken moment. Wilt u een afhaaltijd wijzigen? Laat het ons dan minimaal 24 uur van tevoren weten. Aan deze service zijn extra kosten verbonden.

  • Winkelbevoorrading: transport van hoofdkantoor, warehouse, distributiecentrum groothandel of anders naar retailers/detailhandel
  • Bedrijfszendingen: verzending van hoofdkantoor, warehouse, distributiecentrum groothandel of anders naar kvk-geregistreerde bedrijven
  • Swap-service: afhaal van defecte of in te leveren apparatuur voor retourzending aan hoofdkantoor, warehouse, distributiecentrum, groothandel of andere specifiek genoemde locaties
  • Reparatiezendingen: transport naar of afhaal bij reparatiebedrijven 

Onze werkwijze

1. Start verzenden via Mikropakket

Dat kan al op de werkdag na uw inschrijving als klant. Voor frequente zendingen, maar ook als u af en toe een pakket wilt verzenden. Vraag hier direct een offerte aan!  

2. Afhaalopdracht plannen

U geeft via onze webportal aan wanneer u een  pakket of zending wilt gaan versturen. Dit kan dagelijks, wekelijks op vaste dagen of incidenteel (op afroep).

3. Maak uw zending verzendklaar

U ontvangt via de webportal de labelsoftware en desgewenst blanco verzendlabels van Mikropakket. Zo maakt u eenvoudig uw zending klaar voor aflevering.

4. Geef uw zending mee aan de chauffeur

Onze chauffeur haalt uw pakketten altijd op bij het door u opgegeven verzendadres. Via track & trace volgt u uw zending tot aflevering.

5. Aflevering van uw zending op bedrijfsadressen

Onze chauffeur levert de volgende werkdag uw zending af bij uw zakelijke ontvangers, inclusief handtekening voor aflevering. Ook de identiteit van de ontvanger kunnen wij desgewenst controleren met D-check aan de deur. Na een succesvolle aflevering ontvangt u een afleverbevestiging.

Veelgestelde vragen

  • Winkelbevoorrading: transport van hoofdkantoor, warehouse, distributiecentrum groothandel of anders naar retailers/detailhandel
  • Bedrijfszendingen: verzending van hoofdkantoor, warehouse, distributiecentrum groothandel of anders naar kvk-geregistreerde bedrijven
  • Swap-service: afhaal van defecte of in te leveren apparatuur voor retourzending aan hoofdkantoor, warehouse, distributiecentrum, groothandel of andere specifiek genoemde locaties
  • Reparatiezendingen: transport naar of afhaal bij reparatiebedrijven 

Om uw pakketten goed te kunnen verwerken maakt Mikropakket gebruik van een verzendlabel met speciale barcodes. In deze barcodes zitten uw gegevens en die van de geadresseerde opgeslagen. Tijdens het afhaal-, sorteer- en distributietraject worden deze barcodes op strategische plaatsen gescand. Daardoor is op elk moment een complete status van uw pakket beschikbaar en heeft u inzicht in waar uw pakket zich bevindt.

Uw zendingen worden standaard vervoerd volgens de Algemene Vervoercondities 2002 (AVC 2002). Daarmee heeft u al een basisdekking. Heeft u elders een verzekering afgesloten en wilt u geen extra dekking via Mikropakket? Dan geldt een maximale aansprakelijkheid van € 3,40 per kilogram bij schade of verlies.

 

Wilt u meer zekerheid? Kies dan voor onze verhoogde aansprakelijkheid. Daarmee is uw zending optimaal verzekerd en stemmen we het risico af op de vervoersprestatie. Breekbare goederen, bederfelijke producten en documenten zijn uitgesloten van dekking.

 

Neem gerust contact met ons op voor onze voorwaarden en advies op maat.

Uw zendingen worden binnen onze standaard routes afgehaald door onze chauffeur op uw gewenste locatie.

Wilt u dat dit op vaste dagen gebeurt? Dan spreken we samen een tijdvenster van minimaal een half uur af waarin onze chauffeur langskomt.  Zo weet u precies wanneer u ons kunt verwachten. Aan deze service zijn extra kosten verbonden.

Zorg ervoor dat uw pakketten klaarstaan op het afgesproken moment. Wilt u een afhaaltijd wijzigen? Laat het ons dan minimaal 24 uur van tevoren weten.

Meer informatie?

Benieuwd wat we voor jouw organisatie kunnen betekenen? Neem contact met ons op of vraag direct een offerte aan.
Telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag 08:30 uur tot 17:30 uur & zaterdag van 08:30 uur tot 13:00 uur.